Umawianie Pacjentów na wizytę
- NZOZ SZADENT zajmuje się w ramach prywatnej praktyki, leczeniem planowym i omówionym z Pacjentem na wstępnej konsultacji.
- Na każdą wizytę Pacjent powinien się zapisać po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty w Rejestracji lub osobiście w Gabinecie.
- Pacjenci są zapisywani i obsługiwani przez wykwalifikowany i doświadczony zespół pracujący w Rejestracji Gabinetu Stomatologicznego NZOZ SZADENT, zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
- Rejestracja, po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu lub po otrzymaniu informacji od Lekarza, umawia wizytę w zależności od rodzaju i czasu trwania planowanego zabiegu.
- trosce o bezpieczeństwo i zdrowie Pacjentów pomiędzy przyjmowanymi osobami wprowadzone są dodatkowe 5-10 minutowe przerwy przeznaczone na zdezynfekcję i przygotowanie gabinetu do przyjęcia kolejnego Pacjenta.
- Lekarz udziela konsultacji dotyczących wariantów leczenia jedynie podczas badania Pacjenta w gabinecie (możliwe są jedynie konsultacje i porady telefoniczne po zabiegach w czasie obecności w placówce Lekarza prowadzącego Pacjenta).
- W wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach Rejestracja może odmówić umówienia Pacjenta na wizytę, jak również Lekarz może odmówić przyjęcia Pacjenta, wskazując na przyczynę odmowy.
Potwierdzanie wizyt
- Każda wizyta potwierdzana jest standardowo z 1-dniowym wyprzedzeniem przez Rejestrację poprzez kontakt telefoniczny. W przypadku braku kontaktu z umówioną osobą, wysyłana jest wiadomość SMS lub e-mail z prośbą o potwierdzenie wizyty. W przypadku braku jakiejkolwiek informacji zwrotnej do godziny 15:00 dnia poprzedzającego wizytę, umówiony termin zostaje anulowany.
- W przypadku gdy Pacjent ma wyznaczone kilka terminów wizyt i brak z nim kontaktu oraz nie zgłosił się na pierwszą z umówionych wizyt, kolejne umówione terminy zostają anulowane.
- W razie zmiany numeru kontaktowego i adresu e-mail należy poinformować o tym fakcie Rejestrację. Pacjent mieszkający za granicą zobowiązany jest zgłosić ten fakt Rejestracji oraz podać dodatkowo polski kontaktowy numer telefonu i/lub do bliskiej osoby mieszkającej w Polsce. W przypadku braku potwierdzenia wizyty ze strony Rejestracji, obowiązkiem Pacjenta jest kontakt z Rejestracją, w celu potwierdzenia, że dana wizyta jest aktualna.
- Jeżeli Pacjent nie może przybyć na umówioną wizytę, zobowiązany jest do jak najszybszego powiadomienia o tym Rejestracji.
Kolejność przyjmowania Pacjentów
- Pierwszeństwo przyjęcia przez Lekarza mają osoby zapisane uprzednio na wizytę, wg wskazanej kolejności.
- Priorytetem NZOZ SZADENT jest przyjmowanie Pacjenta o wyznaczonej mu godzinie.
Spóźnienie na wizytę i odwoływanie wizyt
- Spóźnienie Pacjenta na wizytę powyżej 15 minut jest uznawane jako rezygnacja z wizyty.
- Po wskazanym w ust 1 czasie, przyjmowany jest kolejny Pacjent zapisany na wizytę lub ponadplanowy Pacjent z bólem/awarią/po urazie/wypadku.
- Obowiązkiem Pacjenta jest powiadomienie Rejestracji Gabinetu o rezygnacji z umówionej wizyty ( w formie telefonicznej, e-mailowej lub przez SMS).
Płatności
- W NZOZ SZADENT akceptowane są następujące formy płatności: gotówka, przelew na telefon, raty (po spełnieniu wymaganych formalności przed planowaną wizytą/zabiegiem).
- Pacjent ponosi opłaty za wykonane usługi medyczne zgodnie z obowiązującym cennikiem, który dostępny jest w Rejestracji, gabinecie oraz na stronie internetowej https://www.szadent.com.pl.
- Wykonanie planowanej u Pacjenta pracy protetycznej nastąpi po wpłaceniu zadatku w wysokości 50% jej wartości przed rozpoczęciem leczenia i opłaceniu pozostałej kwoty przed oddaniem pracy protetycznej. Plan leczenia przedstawiony na konsultacji oraz jego koszt jest orientacyjny i może ulec zmianie ze względu na złożoność tego typu leczenia. O wszystkich ewentualnych zmianach planu leczenia oraz kosztach, Pacjent zostanie niezwłocznie poinformowany. W przypadku niejasności co do planu bądź kosztów leczenia, Lekarz prowadzący za pośrednictwem Rejestracji, przedstawi Pacjentowi wyjaśnienia. W przypadku rezygnacji przez Pacjenta z rozpoczętego leczenia, NZOZ SZADENT nie zwraca wpłaconych środków pieniężnych.
- NZOZ SZADENT nie prowadzi ostrego dyżuru dla Pacjentów „bólowych” ani nagłych przypadków.
Pierwszeństwo w przyjęciu mają osoby będące naszymi stałymi i długoletnimi Pacjentami, którym staramy się nigdy nie odmawiać pomocy, np. w przypadku powikłań bólowych lub wymagających szybkiej interwencji lekarza.
- W nagłych przypadkach, Pacjenci z bólem lub awarią w miarę możliwości Gabinetu, będą przyjmowani w danym dniu, w godzinach pracy Gabinetu, pomiędzy wcześniej umówionymi Pacjentami (przy wygospodarowaniu rezerwy czasowej). W nagłych przypadkach, zalecany jest kontakt telefoniczny z Rejestracją w której Pacjentowi zostanie wskazany przybliżony przedział czasowy przyjęcia przez Lekarza.
- W sytuacji wskazanej w ust 5 zd 1, NZOZ SZADENT informuje, że może zaistnieć możliwości nieprzyjęcia Pacjenta w danym dniu. Termin wizyty zostanie wówczas wyznaczony na kolejny dzień roboczy.
Leczenie dzieci (małoletnich do 16 roku życia)
- Lekarz, zgodnie z art. 34 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, nie może wykonać zabiegu, przeprowadzić leczenia lub diagnostyki (przeglądu i/lub dokumentację RTG) u Pacjenta małoletniego poniżej 16 roku życia, bez zgody jego przedstawiciela ustawowego.
- W przypadku gdy małoletni przychodzi na wizytę bez przedstawiciela ustawowego ( rodzica) lub opiekuna( osoby dorosłej,) wymagana jest pisemna zgoda przedstawiciela ustawowego lub opiekuna oraz potwierdzenie telefoniczne jego danych osobowych przez pracownika Rejestracji.
Rękojmia
W trosce o dobro Pacjenta pracownicy Kliniki wykonują swoje usługi z należytą starannością na najwyższym poziomie. Udzielamy 2-letniej rękojmi na leczenie zachowawcze (wypełnienia) oraz na leczenie protetyczne (korony, mosty, licówki, onlay, inlay, wkłady koronowo-korzeniowe). Na wypełnienia wykonywane pod mikroskopem i leczenie kanałowe udzielona zostaje 5-letniej rękojmi. Rocznej rękojmi udziela się na wypełnienia w zębach mlecznych (z wyłączeniem wypełnień wykonywanych w syropie Dormicum). Na protezy udziela się rocznej rękojmi. Natomiast na implanty: Ankylos -10-letniej, Astra -dożywotniej rękojmi. Warunkiem utrzymania rękojmi jest stosowanie się do zaleceń lekarza oraz zgłaszanie się na regularne wizyty kontrolne (co 6 miesięcy), podczas których (jeśli zajdzie taka potrzeba) wykonane będą konieczne, odpłatne zabiegi podtrzymujące efekty leczenia (np. skaling, fluoryzacja itp.) oraz zdjęcia RTG lub CBVT. Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy Pacjent: przerwał zaplanowane leczenie, nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej, nie zgłasza się na wizyty kontrolne po zakończeniu leczenia, użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza, samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego, uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień, cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami), nie uzupełnił braków zębowych (wskutek czego dochodzi do przeciążeń i zaburzeń zgryzu), ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez, uszkodził protezę poza jamą ustną.
Udostępnianie dokumentacji medycznej
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej dostępne są w Rejestracji oraz na stronie internetowej https://www.szadent.com.pl w zakładce Strefa Pacjenta – Regulamin Pacjenta Gabinetu NZOZ SZADENTT https://www.szadent.com.pl
Ankieta zdrowia
- Każdy Pacjent w czasie pierwszej (lub kolejnej wizyty), przed przystąpieniem do leczenia, jest zobowiązany do wypełnienia ankiety zdrowia (aktualizacji ankiety w przypadku zmian stanu zdrowia lub przyjmowanych leków), czyli wywiadu lekarskiego.
- Odmowa wypełnienia ankiety zdrowia, może skutkować odmową udzielenia świadczeń zdrowotnych przez Lekarza.
Warunki umieszczania / pozostawiania odzieży wierzchniej i rzeczy osobistych w poczekalni
- Personel Gabinetu nie odpowiada za rzeczy Pacjentów pozostawione w szafach i poczekalni. Poczekalnia (w tym szafa na odzież wierzchnią) jest miejscem ogólnodostępnym.
- Nie należy pozostawiać bez nadzoru (w tym w szafie na odzież wierzchnią) przedmiotów wartościowych. W przypadku potrzeby zabezpieczenia przedmiotów wartościowych, należy poinformować o tym fakcie personel Rejestracji lub Lekarza i przekazać w/w rzeczy na przechowanie w odrębnym niż poczekalnia pomieszczeniu.
Bezpieczeństwo i zasady wewnętrzne
- Na terenie NZOZ SZADENT obowiązuje całkowity zakaz palenia, spożywania napojów alkoholowych i innych środków odurzających.
- NZOZ SZADENT może odmówić leczenia Pacjentów będących pod wpływem napojów alkoholowych i innych środków odurzających również w przypadku z góry zamówionego i opłaconego zabiegu. We wskazanym przypadku Pacjent ponosi koszty w wysokości zgłoszonych przez siebie do wykonania, świadczeń zdrowotnych.
- W sytuacji obwiązywania na terenie kraju określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w szczególności w związku z wystąpieniem stanu epidemii, NZOZ SZADENT wdraża własne postępowanie i procedury, które mają na celu zapewnienie Pacjentom i Pracownikom Gabinetu poczucie bezpieczeństwa oraz ograniczenie ryzyka przenoszenia chorób zakaźnych do minimum.
- Rozpoczęcie leczenia w NZOZ SZADENT oznacza akceptację i stosowanie się do wszystkich procedur w nim obowiązujących. Odmowa zastosowania się do wewnętrznych procedur, może skutkować odmową przyjęcia i udzielania świadczeń zdrowotnych przez NZOZ SZADENT.
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
1.Dokumentacja medyczna Pacjenta jest własnością podmiotu leczniczego udzielającego świadczeń zdrowotnych.
2. Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną:
a) pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu,
b) osobie upoważnionej przez pacjenta na piśmie,
c) uprawnionym organom.
3. Dokumentacja medyczna jest udostępniana w następujących formach*:
a) do wglądu w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych,
b) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii,
c) poprzez wydanie kserokopii,
e) w formie cyfrowej na elektronicznym nośniku danych- w przypadku dokumentacji diagnostycznej (zdjęcia RVG, zdjęcie panoramiczne, tomografia komputerowa)
f) w formie cyfrowej na elektronicznym nośniku danych- w przypadku zdjęcia Pacjenta
- g) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej
Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
5. Wgląd w dokumentację medyczną następuje w obecności pracownika udostępniającego dokumentację i w uzgodnionym terminie w warunkach umożliwiających sporządzenie notatek lub zdjęć.
6. W celu uzyskania wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej Pacjent albo jego przedstawiciel ustawowy składa w formie pisemnej/ ustnej lub w formie elektronicznej wniosek o wydanie dokumentacji medycznej. W formie pisemnej wniosek jest dostępny w Rejestacji NZOZ SZADENT. Do wniosku należy dołączyć pisemne upoważnienie do wydania dokumentacji w przypadku upoważnienia osoby innej niż wskazana w dokumentacji medycznej.
7. Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje za potwierdzeniem tożsamości wnioskodawcy z dowodem osobistym lub innym dokumentem urzędowym ze zdjęciem.
8. Dokumentacja wydawana jest niezwłocznie od złożenia wniosku, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku, po ustaleniu terminu wydania dokumentacji.
9. Za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie kopii NZOZ SZADENT pobiera opłatę:
• 0,34 zł brutto za 1 stronę kopii dokumentacji medycznej,
• 0,50 zł brutto za 1 stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej,
• 1,94 zł brutto za dokumentację medyczną na informatycznym nośniku danych (wersja elektroniczna na płycie CD).
10. Za udostępnienie dokumentacji medycznej po raz pierwszy, opłata nie jest pobierana.
11. Jeżeli Pacjent wnosi o przesłanie dokumentacji medycznej drogą pocztową lub kurierem, to ustala się koszt takiego przesłania, a następnie informuje Pacjenta. Dokumentacja jest wysyłana dopiero po zaksięgowaniu wpłaty od Pacjenta za koszty wysłania drogą pocztowa lub kurierem.
Podstawy prawne:
1.Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2023 poz.991 z późn. zm.);
2.Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2023, poz. 1545 z późn. zm.)
3.Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz.Urz.UE L 119 s.1)
REGULAMIN OBOWIAZUJE OD DNIA 4 WRZEŚNIA 2023 R.