Regulamin NZOZ

img

Regulamin NZOZ SZADENT

Ważne informacje dla pacjentów gabinetu

Umawianie Pacjentów na wizytę

  1. NZOZ SZADENT zajmuje się w ramach prywatnej praktyki, leczeniem planowym i omówionym z Pacjentem na wstępnej konsultacji.
  2. Na każdą wizytę Pacjent powinien się zapisać po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty w Rejestracji lub osobiście w Gabinecie.
  3. Pacjenci są zapisywani i obsługiwani przez wykwalifikowany i doświadczony zespół pracujący w Rejestracji Gabinetu  Stomatologicznego NZOZ SZADENT,  zgodnie z kolejnością zgłoszeń.
  4. Rejestracja, po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu lub po otrzymaniu informacji od Lekarza, umawia wizytę w zależności od rodzaju i czasu trwania planowanego zabiegu.
  5. trosce o bezpieczeństwo i zdrowie Pacjentów pomiędzy przyjmowanymi osobami wprowadzone  są dodatkowe 5-10 minutowe przerwy  przeznaczone na zdezynfekcję i przygotowanie gabinetu do przyjęcia kolejnego Pacjenta.
  6. Lekarz udziela konsultacji dotyczących wariantów leczenia jedynie podczas badania Pacjenta w gabinecie (możliwe są  jedynie konsultacje i porady telefoniczne po zabiegach w czasie obecności w placówce Lekarza prowadzącego Pacjenta).
  7. W wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach Rejestracja może odmówić umówienia Pacjenta na wizytę, jak również Lekarz może odmówić przyjęcia Pacjenta, wskazując na przyczynę odmowy.

Potwierdzanie wizyt

  1. Każda wizyta potwierdzana jest standardowo z 1-dniowym wyprzedzeniem przez Rejestrację poprzez kontakt telefoniczny. W przypadku braku kontaktu z umówioną osobą, wysyłana jest wiadomość SMS lub e-mail z prośbą o potwierdzenie wizyty. W przypadku braku jakiejkolwiek informacji zwrotnej do godziny 15:00 dnia poprzedzającego wizytę, umówiony termin zostaje anulowany.
  2. W przypadku gdy Pacjent ma wyznaczone kilka terminów wizyt i brak z nim kontaktu oraz nie zgłosił się na  pierwszą z umówionych wizyt, kolejne umówione terminy zostają anulowane.
  3. W razie zmiany numeru kontaktowego i adresu e-mail należy poinformować o tym fakcie Rejestrację. Pacjent mieszkający za granicą zobowiązany jest zgłosić ten fakt Rejestracji oraz podać dodatkowo polski kontaktowy numer telefonu i/lub do bliskiej osoby mieszkającej w Polsce. W przypadku braku potwierdzenia wizyty ze strony Rejestracji, obowiązkiem Pacjenta jest kontakt z Rejestracją, w celu potwierdzenia, że dana wizyta jest aktualna.
  4. Jeżeli Pacjent nie może przybyć na umówioną wizytę, zobowiązany jest do jak najszybszego powiadomienia o tym Rejestracji.


Kolejność przyjmowania Pacjentów

  1. Pierwszeństwo przyjęcia przez Lekarza mają osoby zapisane uprzednio na wizytę, wg wskazanej kolejności.
  2. Priorytetem NZOZ SZADENT jest przyjmowanie Pacjenta o wyznaczonej mu godzinie.

Spóźnienie na wizytę i odwoływanie wizyt

  1. Spóźnienie Pacjenta na wizytę powyżej 15 minut jest uznawane jako rezygnacja z wizyty.
  2. Po wskazanym w ust 1 czasie, przyjmowany jest kolejny Pacjent zapisany na wizytę lub ponadplanowy Pacjent z bólem/awarią/po urazie/wypadku.
  3. Obowiązkiem Pacjenta jest powiadomienie Rejestracji Gabinetu o rezygnacji z umówionej wizyty ( w formie telefonicznej, e-mailowej lub przez SMS).

 

Płatności

  1. W NZOZ SZADENT akceptowane są następujące formy płatności: gotówka, przelew na telefon, raty (po spełnieniu wymaganych formalności przed planowaną wizytą/zabiegiem).
  2. Pacjent ponosi opłaty za wykonane usługi medyczne zgodnie z obowiązującym cennikiem, który dostępny jest w Rejestracji, gabinecie oraz na stronie internetowej https://www.szadent.com.pl.
  3. Wykonanie planowanej u Pacjenta pracy protetycznej nastąpi po wpłaceniu zadatku w wysokości 50% jej wartości przed rozpoczęciem leczenia i opłaceniu pozostałej kwoty przed oddaniem pracy protetycznej. Plan leczenia przedstawiony na konsultacji oraz jego koszt jest orientacyjny i może ulec zmianie ze względu na złożoność tego typu leczenia. O wszystkich ewentualnych zmianach planu leczenia oraz kosztach, Pacjent zostanie niezwłocznie poinformowany. W przypadku niejasności co do planu bądź kosztów leczenia,  Lekarz prowadzący za pośrednictwem Rejestracji, przedstawi Pacjentowi wyjaśnienia. W przypadku rezygnacji  przez Pacjenta z rozpoczętego leczenia, NZOZ SZADENT nie zwraca wpłaconych środków pieniężnych.
  4. NZOZ SZADENT nie prowadzi ostrego dyżuru dla Pacjentów „bólowych” ani nagłych przypadków.

Pierwszeństwo w przyjęciu mają osoby będące naszymi stałymi i długoletnimi Pacjentami, którym staramy się nigdy nie odmawiać pomocy, np. w przypadku powikłań bólowych lub wymagających szybkiej interwencji lekarza.

  1. W nagłych przypadkach, Pacjenci z bólem lub awarią w miarę możliwości Gabinetu, będą przyjmowani w danym dniu, w godzinach pracy Gabinetu, pomiędzy wcześniej umówionymi Pacjentami (przy wygospodarowaniu rezerwy czasowej). W nagłych przypadkach, zalecany jest kontakt telefoniczny z Rejestracją w której Pacjentowi zostanie wskazany przybliżony przedział czasowy przyjęcia przez Lekarza.
  2. W sytuacji wskazanej w ust 5 zd 1, NZOZ SZADENT informuje, że może zaistnieć możliwości nieprzyjęcia Pacjenta w danym dniu. Termin wizyty zostanie wówczas wyznaczony na kolejny dzień roboczy.

 

Leczenie dzieci (małoletnich do 16 roku życia)

  1. Lekarz, zgodnie z art. 34 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, nie może wykonać zabiegu, przeprowadzić leczenia lub diagnostyki (przeglądu i/lub dokumentację RTG) u Pacjenta małoletniego poniżej 16 roku życia, bez zgody jego przedstawiciela ustawowego.
  2. W przypadku gdy małoletni przychodzi na wizytę bez przedstawiciela ustawowego ( rodzica) lub opiekuna( osoby dorosłej,) wymagana jest pisemna zgoda przedstawiciela ustawowego lub opiekuna oraz potwierdzenie telefoniczne jego danych osobowych przez pracownika Rejestracji.

Rękojmia

W trosce o dobro Pacjenta pracownicy Kliniki wykonują swoje usługi z należytą starannością na najwyższym poziomie. Udzielamy 2-letniej rękojmi na leczenie zachowawcze (wypełnienia) oraz na leczenie protetyczne (korony, mosty, licówki, onlay, inlay, wkłady koronowo-korzeniowe). Na wypełnienia wykonywane pod mikroskopem i leczenie kanałowe udzielona zostaje 5-letniej rękojmi. Rocznej rękojmi udziela się na wypełnienia w zębach mlecznych (z wyłączeniem wypełnień wykonywanych w syropie Dormicum). Na protezy udziela się rocznej rękojmi. Natomiast na implanty: Ankylos -10-letniej, Astra -dożywotniej rękojmi. Warunkiem utrzymania rękojmi jest stosowanie się do zaleceń lekarza oraz zgłaszanie się na regularne wizyty kontrolne (co 6 miesięcy), podczas których (jeśli zajdzie taka potrzeba) wykonane będą konieczne, odpłatne zabiegi podtrzymujące efekty leczenia (np. skaling, fluoryzacja itp.) oraz zdjęcia RTG lub CBVT. Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy Pacjent: przerwał zaplanowane leczenie, nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej, nie zgłasza się na wizyty kontrolne po zakończeniu leczenia, użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza, samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego, uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień, cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami), nie uzupełnił braków zębowych (wskutek czego dochodzi do przeciążeń i zaburzeń zgryzu), ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez, uszkodził protezę poza jamą ustną.

Udostępnianie dokumentacji medycznej

Zasady udostępniania dokumentacji medycznej dostępne są w Rejestracji oraz na stronie internetowej https://www.szadent.com.pl   w zakładce Strefa Pacjenta – Regulamin Pacjenta Gabinetu  NZOZ SZADENTT https://www.szadent.com.pl                                      

Ankieta zdrowia

  1. Każdy Pacjent w czasie pierwszej (lub kolejnej wizyty), przed przystąpieniem do leczenia, jest zobowiązany do wypełnienia ankiety zdrowia (aktualizacji ankiety  w przypadku zmian stanu zdrowia lub przyjmowanych leków), czyli wywiadu lekarskiego.
  2. Odmowa wypełnienia ankiety zdrowia, może skutkować odmową udzielenia świadczeń zdrowotnych przez Lekarza.

Warunki umieszczania / pozostawiania odzieży wierzchniej i rzeczy osobistych w poczekalni

  1. Personel Gabinetu nie odpowiada za rzeczy Pacjentów pozostawione w szafach i  poczekalni. Poczekalnia (w tym szafa na odzież wierzchnią) jest miejscem ogólnodostępnym.
  2. Nie należy pozostawiać bez nadzoru (w tym w szafie na odzież wierzchnią) przedmiotów wartościowych. W przypadku potrzeby zabezpieczenia przedmiotów wartościowych, należy poinformować o tym fakcie personel Rejestracji lub Lekarza i przekazać  w/w rzeczy na przechowanie w odrębnym niż poczekalnia pomieszczeniu.

Bezpieczeństwo i zasady wewnętrzne 

  1. Na terenie NZOZ SZADENT obowiązuje całkowity zakaz palenia, spożywania napojów alkoholowych i innych środków odurzających.
  2. NZOZ SZADENT może odmówić leczenia Pacjentów będących pod wpływem napojów alkoholowych i innych środków odurzających również w przypadku z góry zamówionego i opłaconego zabiegu. We wskazanym przypadku Pacjent ponosi koszty w wysokości zgłoszonych przez siebie do wykonania, świadczeń zdrowotnych.
  3. W sytuacji obwiązywania na terenie kraju określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w szczególności w związku z wystąpieniem stanu epidemii, NZOZ SZADENT wdraża własne postępowanie i procedury, które mają na celu zapewnienie Pacjentom i Pracownikom Gabinetu poczucie bezpieczeństwa oraz ograniczenie ryzyka przenoszenia chorób zakaźnych do minimum.
  4. Rozpoczęcie leczenia w NZOZ SZADENT oznacza akceptację i stosowanie się do wszystkich procedur  w nim obowiązujących. Odmowa zastosowania się do wewnętrznych procedur, może skutkować odmową przyjęcia i udzielania świadczeń zdrowotnych przez NZOZ SZADENT.

Zasady udostępniania dokumentacji medycznej

1.Dokumentacja medyczna Pacjenta jest własnością podmiotu leczniczego udzielającego świadczeń zdrowotnych.
2.  Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną:
a)  pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu,
b)  osobie upoważnionej przez pacjenta na piśmie,
c)  uprawnionym organom.
3.  Dokumentacja medyczna jest udostępniana w następujących formach*:
a)  do wglądu w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych,
b)  poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii,
c)  poprzez wydanie kserokopii,
e)   w formie cyfrowej na elektronicznym nośniku danych- w przypadku dokumentacji diagnostycznej (zdjęcia RVG, zdjęcie panoramiczne, tomografia komputerowa)
f)   w formie cyfrowej na elektronicznym nośniku danych- w przypadku zdjęcia Pacjenta

  1. g) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej
    Udostępnianie dokumentacji następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych.
    5.  Wgląd w dokumentację medyczną następuje w obecności pracownika udostępniającego dokumentację i w uzgodnionym terminie w warunkach umożliwiających sporządzenie notatek lub zdjęć.
    6. W celu uzyskania wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej Pacjent albo jego przedstawiciel ustawowy składa w formie pisemnej/ ustnej  lub  w  formie  elektronicznej   wniosek o wydanie  dokumentacji  medycznej.  W  formie  pisemnej  wniosek  jest  dostępny  w  Rejestacji  NZOZ  SZADENT.  Do  wniosku  należy  dołączyć  pisemne upoważnienie do wydania dokumentacji w przypadku upoważnienia osoby innej niż wskazana w dokumentacji medycznej.
    7.  Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje za potwierdzeniem tożsamości wnioskodawcy z dowodem osobistym lub innym dokumentem urzędowym ze zdjęciem.
    8.  Dokumentacja wydawana jest niezwłocznie od złożenia wniosku, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku, po ustaleniu terminu wydania dokumentacji.
    9. Za udostępnienie dokumentacji medycznej w formie kopii NZOZ SZADENT pobiera opłatę:
    •  0,34 zł brutto za 1 stronę kopii dokumentacji medycznej,
    •  0,50 zł brutto za 1 stronę wyciągu albo odpisu dokumentacji medycznej,
    •  1,94 zł brutto za dokumentację medyczną na informatycznym nośniku danych (wersja elektroniczna na płycie CD).
    10.  Za udostępnienie dokumentacji medycznej po raz pierwszy, opłata nie jest pobierana.
    11.  Jeżeli  Pacjent  wnosi  o  przesłanie  dokumentacji  medycznej  drogą  pocztową  lub  kurierem,  to  ustala  się  koszt takiego przesłania,  a  następnie  informuje  Pacjenta.  Dokumentacja  jest  wysyłana  dopiero  po  zaksięgowaniu  wpłaty  od  Pacjenta  za  koszty wysłania drogą pocztowa lub kurierem.

Podstawy prawne:

1.Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2023 poz.991 z późn. zm.);
2.Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2023, poz. 1545 z późn. zm.)
3.Rozporządzenie  Parlamentu  Europejskiego  i  Rady  (UE)  2016/679  z  27.04.2016  r.  w  sprawie  ochrony  osób  fizycznych  w związku  z  przetwarzaniem  danych  osobowych  i  w  sprawie  swobodnego  przepływu  takich  danych  oraz  uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz.Urz.UE L 119 s.1)

 

REGULAMIN OBOWIAZUJE OD DNIA 4 WRZEŚNIA 2023 R.